W niedzielę zakończyła się kolejna edycja HackYeah. Ponownie zawalczyliśmy o nagrody, zachęceni naszymi sukcesami w poprzednich edycjach:
Wybór zadań był bardzo duży, jednak wykonanie wszystkich w tak krótkim czasie jest niemożliwe, dlatego zdecydowaliśmy się zrealizować dwa z nich. Udało nam się zająć drugie miejsce w zadaniu „Innovation@Amazon Competition | Alexa Skills Kit”!
Listę wszystkich zadań i zwycięzców można znaleźć na stronie HackYeah: https://www.facebook.com/HackYeahPL/posts/2831986800365087
Zadanie sponsorowane przez firmę Amazon nie było łatwym wyzwaniem. Musieliśmy pokazać, w jaki sposób można wykorzystać asystenta głosowego Amazon Alexa, aby pomóc rozwiązać różnego rodzaju problemy społeczne i ułatwić życie osobom cierpiącym z powodu wykluczenia społecznego i technologicznego.
Biorąc pod uwagę aktualną sytuację związaną z pandemią COVID-19, postanowiliśmy skupić się na rozwiązaniu łączącym potrzebujących z wolontariuszami, które sprawdzi się świetnie także poza tym kontekstem.
Wykorzystując stworzoną przez nas platformę, bazującą na Alexa Skill Kit, osoby potrzebujące pomocy mogą zgłaszać swoje potrzeby — na przykład poprosić o pomoc w wykonaniu zakupów, których samodzielnie nie są w stanie wykonać. Wolontariusze w najbliższej okolicy otrzymują informacje o takim zgłoszeniu i mogą zdecydować się je podjąć, spełniając otrzymaną prośbę. Cała interakcja jest bardzo szybka i odbywa poprzez komunikację głosową z asystentem.
W czasie hackathonu udało nam się ukończyć prototyp, który pozwala wykonać podstawową interakcję między osobą potrzebującą a wolontariuszem. Po zaprezentowaniu prototypu oraz przedstawieniu potencjału na dalszy rozwój przed jury przyznano nam drugie miejsce.
Drugim z zadań, w którym zdecydowaliśmy się wziąć udział, było „Map of reported wild boar sightings” sponsorowane przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Zadanie polegało na przygotowaniu systemu pozwalającego każdej osobie na zgłaszanie zauważonych dzików.
W trakcie hackathonu przygotowaliśmy prototyp aplikacji mobilnej, pozwalającej na anonimowe zgłaszanie zauważonych dzików oraz informującej użytkowników, jak prawidłowo zachować się w przypadku napotkania żywego lub martwego dzika. Przygotowaliśmy również system pozwalający odbierać takie zgłoszenia, zarządzać nimi, komunikować się z osobami zgłaszającymi oraz przeglądać statystyki zgłoszeń.
Niestety, konkurencja w tym zadaniu była bardzo duża i nie udało nam się trafić na podium.
Wchodząc na poniższy adres, można przeczytać więcej o tym projekcie oraz zobaczyć nasze demo: https://github.com/fringers/hy-wild-boars